Allmänna villkor

Samtliga priser på webbplatsen är i svenska kronor.

200 kr exkl. moms för återförsäljare/avtalskund.

Minimiorder 200kr inkl. moms för privatperson.

Är Du under 18 år måste Du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktjusteringar, eventuella färgavvikelser samt prisjusteringar. 

Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och ANGEL by Clair (Clair Body & Soul) förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras.

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 2-5 dagar inom Sverige. Vi packar och skickar Din order vanligtvis inom 48 timmar på vardagar, beroende på vilken tid på dygnet Din order mottogs av oss. Under högsäsong eller vid större kampanjer som t.ex. Black friday, kan leveranstiden vara något längre.

Återförsäljare;

Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från Din order med prisavdrag för densamma.  

Vi skickar alla beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker Du skador på paketet vid leverans skall Du omedelbart påtala detta till transportören och göra en skadeanmälan. Be transportören skriva orsak till retur på paketet om det går i retur till oss. 

Upptäcker Du inte skadan förrän Du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall Du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar Du kontakt med oss. 

Återförsäljare/avtalskunder har ett fast pris om 189kr per leverans. Vid order som överstigen 5000kr exkl moms bjuder vi på frakten.

Eventuell tullavgift samt moms betalas av mottagaren.

Privatperson;

Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från Din order med prisavdrag för densamma. Önskar Du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. 

Vi skickar alla beställningar i första hand med DHL. Du kan även välja hemleverans med Budbee i kassan. Vi förbehåller oss rätten att skicka varorna med DHL i det fall att Budebee ej levererar till ditt område. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker Du skador på paketet vid leverans skall Du omedelbart påtala detta till transportören och göra en skadeanmälan. Be transportören skriva orsak till retur på paketet om det går i retur till oss. 

Upptäcker Du inte skadan förrän Du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall Du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar Du kontakt med oss. 

Fraktkostnaden med DHL är 59kr per leverans för privatperson, oavsett vikt och storlek på paketet. För Budbee 79kr. Vid ordervärde överstigande 500 SEK inkl. moms bjuder vi på fraktkostnaden.

Eventuell tullavgift samt moms betalas av mottagaren.

 

Ej uthämtade/ levererbara paket

Återförsäljare;

Om Du ej kan ta emot Ditt paket vid utkörning av DHL åligger det dig som kund att beställa en ny utkörning innan paketet riskerar att returneras till oss. Om Du ej hämtar ut Ditt paket hos ombud innan det går i retur till oss (ca 14 dagar), debiterar vi Dig 350 kr inkl. moms. Denna summa motsvarar de faktiska kostnaderna vi har för returfrakt, expeditionsavgift samt hanteringskostnad.

Det åligger Dig som kund att se till att adressen som Du anger vid beställningstillfället är korrekt. Om Ditt paket inte kan levereras på grund av felaktigt angiven leveransadress, och returneras till oss debiterar vi Dig för vår hantering av returpaketet. För nuvarande 350 kr inkl. moms. Vi återbetalar endast Din order om paketet kommer i retur till oss.

Privatperson;

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten.

För att undvika problem med leverans, var noga med att spåra Ditt paket. Väljer Du leverans med Budbee har Du möjlighet att påverka tid för leverans samt ge leveransanvisningar direkt i deras app. Vi rekommenderar att Du laddar ner den och använder Dig av den.

Om Du ej kan ta emot Ditt paket vid hemleverans, eller om Du ej hämtar ut Ditt paket hos ombud innan det går i retur till oss (ca 14 dagar), debiterar vi Dig 350 kr inkl. moms. Denna summa motsvarar de faktiska kostnaderna vi har för returfrakt, expeditionsavgift samt hanteringskostnad.

Det åligger Dig som kund att se till att adressen som Du anger vid beställningstillfället är korrekt. Om Ditt paket inte kan levereras på grund av felaktigt angiven leveransadress, och returneras till oss debiterar vi Dig för vår hantering av returpaketet. För nuvarande 350 kr inkl. moms. Vi återbetalar endast Din order om paketet kommer i retur till oss.

 

Ångerrätt (Gäller endast privatpersoner )

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. 

När Du handlar av oss har Du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag Du tar emot Dina varor. Vi godtar ej varor som returneras efter dessa 14 dagar.

Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning. Eventuella hangtags ska bifogas. Plomberingar får ej vara brutna. Köper Du ett set eller ett pack med flera delar, måste alla delar returneras för att vi ska återbetala varans fulla värde.

Om returen ej följer dessa kriterier kommer en avgift för värdeminskning (25%) att dras vid återbetalning.

Notera att vi inte genomför byten av produkter (behandlas som en retur och ett nytt köp).

Ångerrätt är ej tillämplig för företag.

 

Retur

Återförsäljare;

Har något blivit fel i leveransen ombedes du kontakta kundtjänst snarast. Tel: 0709-600987 eller info.angel@clair.nu

Privatperson;

Vid retur/ångerrätt står alltid Du som privatperson för returkostnaden. Vi tar ut en kostnad på 59 kr för returfrakten med DHL, och 79kr med Budbee. Denna kostnad administreras i efterhand.

Du returnerar Din vara genom att lämna in Ditt DHL paket på närmsta DHL servicepoint. Kontakta kundtjänst info.angel@clair.nu innan för en retursedel som vi mejlar Dig. Av miljöskäl skickar vi inte automatiskt med en retursedel. 

Returnerar Du via Budbee bokar Du upphämtning via deras app.

Återbetalning för returnerad vara sker normalt inom 14 dagar, till samma betalsätt som Du betalt Din order med.

 

Reklamation

Återförsäljare;

Om Du har fått en trasig eller felexpedierad vara, vänligen kontakta vår kundservice via mejl på info.angel@clair.nu snarast. Bifoga foto på den skadade varan samt artikelnummer. Beskriv noggrant vad felet är.

En reklamation ersätts alltid i första hand av en ny vara. Kan inte detta alternativ erbjudas tillämpar vi full returrätt med återbetalning. 

Privatperson;

Om Du har fått en trasig eller felexpedierad vara, vänligen kontakta vår kundservice via mejl på info.angel@clair.nu snarast. Dock senast inom 14 dagar. Bifoga foto på den skadade varan, artikelnummer samt Ditt ordernummer. Beskriv noggrant vad felet är.

Ska varan returneras till oss ska vår returfraktsedel användas. Den skickas via email efter godkänd reklamation.

En reklamation ersätts alltid i första hand av en ny vara. Kan inte detta alternativ erbjudas tillämpar vi full returrätt med återbetalning. Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen och vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Återbetalning

Återförsäljare;

Återbetalning sker snartast vid godkänd reklamation till samma betalsätt som Du betalt din order med. Eventuell rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas inte över till annan vara.

Vid retur av produkter som omfattas av "köp 3 betala för två" gäller följande; Retur av gratis produkt genererar ingen återbetalning, då produkten aldrig debiterats vid köp. Returnerar Du produkt Du betalt för men samtidigt behåller gratis produkt, debiterar vi för gratis produkt.

Privatperson;

Återbetalning sker normalt inom 14 dagar till samma betalsätt som Du betalt din order med. Fraktavgiften betalas inte tillbaka vid en retur. Eventuell rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas inte över till annan vara.

Vid retur av produkter som omfattas av "köp 3 betala för två" gäller följande; Retur av gratis produkt genererar ingen återbetalning, då produkten aldrig debiterats vid köp. Returnerar Du produkt Du betalt för men samtidigt behåller gratis produkt, debiterar vi för gratis produkt.

 

Företagsbeställning

Varor till företag skickas endast med DHL. Om Du har oregelbundna öppettider eller riskerar att inte vara på plats vid leverans av Ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi hjälper Dig med att skicka Dina varor till DHL Servicepoint istället.

För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv. Det innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen. Företag kan avbeställa sin order fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs. ordern är packad och frakthandling har skapats i vårt lagersystem) Efter denna tidpunkt är Du som beställt till Ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. För företag gäller ej ångerrätt efter mottagande av varor.

För reklamation samt övriga frågor kontakta vår kundservice info.angel@clair.nu

 

Betalningsalternativ

- Payex

Kort, Swish, faktura samt kredit.

 http://www.payexpim.com/uncategorized/terms-of-the-service-for-payex-faktura-se/ 

Notera att alla varor förblir ANGEL by Clair`s (Clair Body & Soul) egendom till dess att full betalning erhållits.

 

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen